MTS? ETS? ITS?Ginecòleg?
Hola tinc 17 anys i tinc 4 preguntes:
En les malàlties de transmissió sexual, que significa MTS? ETS? ITS?
He fet sexe oral i soc verge, es possible que en tingues alguna? Quins símptomes podría tenir?Flux? Regla?
En la propera prova d'anàlisi de sang és senzill demanar també per les MTS?
Hauría d'anar al ginecòleg si ja he tingut i tindré relacions sexuals o sexe oral?
Mariona Busto

Hola Mariaguapa!
Anem per parts:
1. Són diferents maneres d'anomenar a les Infeccions de Transmissió sexual (ITS).
2. Amb el sexe oral es poden contagiar o contraure ITS, per tant, es recomana l'ús d'algun mètode de barrera per evitar-ho. Els símptomes de les ITS poden variar segons el tipus d'infecció, algunes no donen símptomes.
3. Si vols fer-te una analítica per mirar el tema de les ITS, cal que ho demanis al teu metge de capçalera.
4. Es recomana anar al ginecòleg quan s'ha iniciat l'activitat sexual amb penetració. També és un bon moment en el moment que tenim la primera menstruació o si tenim algun tipus de problema amb la regla (irregularitats, dolors...).
Esperem haver respost a tots els teus dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat