primera vegada
Bona nit!!!
Fa poc temps que ho vaig fer per primera vegada amb el meu novio, i tinc algunes preguntes. És normal que faci mal les primeres vegades? Si utilitzem preservatiu, hi ha altes possibilitats de que es trenqui? O sigui, és segur?
I per últim, és normal que la primera regla després de fer-ho per primer cop et vingui més fort que de normal?
moltes gracies!!!!!!
Mariona Busto

Hola LALLUNALAPRUNA!
A algunes noies els hi fa mal les primeres vegades, ja sigui perquè estan tenses i la musculatura vaginal es tensa també, perquè no hi ha massa lubricació, pel trencament de l'himen, etc. Això no vol dir que sempre hagi de fer mal, al contrari, mantenir relacions sexuals no ha de fer mal. Així doncs, és important estar tranquil·la, relaxada i ben lubricada per facilitar la penetració.
El preservatiu, si s'utilitza correctament, té una eficàcia del 98-99%, per tant és un mètode molt segur. Per evitar que es trenqui, mireu sempre que no estigui caducat, vigileu a l'hora d'obrir-lo i treure'l de l'embolcall, i també a l'hora de manipular-lo. Guardeu-los també correctament per evitar que es facin malbé. I comproveu sempre que no s'hagi trencat un cop hàgiu acabat la relació sexual.
Per últim, en principi no hi ha relació en l'inici de l'activitat sexual i que la regla sigui més forta.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat