Un dubte curios
Mai m'habia preguntat perque em passava aixo, pero akest any me ne adonat que me engreixat, no he menjat tant i he menjat mes verdures i resulta que no tinc ganes a les menjades mes normals i despres em menjaria qualsevol cosa de xuculata, siusplaaau com puc deixar de fer atracons de xuculata moltisiimes gracies, i estar enamorada aprimaa?
Sara Bujalance

Hola! No t'amoïnis pel fet d'haver engreixat, és absolutament normal perquè estàs creixent, és a dir, el teu cos s'està fent gran i, per tant, pesa més. Si no guanyessis pes voldria dir que no estàs creixent i que sempre et quedaries amb el cos d'una nena petita!. Però el fet de guanyar pes en època de creixement no vol dir que un estigui més gras. De fet, un pot créixer, guanyar pes i, en canvi, proporcionalment estar més prim que abans. El que necessites fer per evitar caure en el "picoteig" de la xocolata és fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a cole, dinar, berenar i sopar), menjar de tot i de manera equilibrada. Sovint picotegem perquè fa molta estona que no mengem res o perquè l'últim àpat no va ser prou gran, aleshores ens agafa una gana que s'acaba convertint en ansietat i picotegem. Fent els 5 àpats i fent-los bé no tindràs aquesta necessita de picotejar xocolata, o almenys no tanta. Per una altra banda, recorda que la xocolata la podem menjar perfectament de tant en tant, el que no és convenient és menjar-ne cada. No te la intentis "prohibir", si ho fas només tindràs més ganes de menjar-ne. Menja'n de tant en tant tranquil.la, i si t'agrada molt pots, fins i tot, menjar-ne un trosset petit cada dia. Pel que fa a l'enamorament, ni aprima ni engreixa, el que passa és que quan un s'enamora profundament pot estar tan "despitat" amb la persona estimada que no se'n recorda ni de menjar, però això passa només dos dies, al tercer la gana et fa recordar la necessitat de menjar. Molts petons!!