Crec que la meva millo amiga te una depressió
Hola, ja fa temps que la meva millor amiga està sempre trista i s'esta allunyant de mi i de tots els seus amics. Crec que te una depressió, però no estic segura del tot i m'ajudaria moltíssim que fesiu una llista de símptomes, per saber si he de informar als seus pares o algu altre per que l'ajudin.Gracies!
Cristina Albó

Hola anonim,
Aquesta consulta hauria d'anar al http://www.adolescents.cat/consultori/categoria/1
" target="_blank">Consultori de Psicologia, aquest és el consultori de sexualitat. De totes formes et donarem resposta però procureu fer la consulta al consultori que correspongui.
La depressió és una malaltia molt seria on el símptoma principal és la tristesa permanent durant més de 6 mesos i molt intensa. Tant intensa que sovint les persones que la pateixes no poden ni tan sols trobar energies per sortir del llit.
Explicar la depressió ens portaria dies, t'animem a que parlis amb la teva amiga, explica-li que estàs preocupada i que vols parlar amb els seus pares perquè et fa por que vagi a pitjor.
També hem de tenir en compte que no podem confondre la "depressió" amb la "tristesa". No sabem si a la teva amiga li ha passat alguna cosa que pugui fer que estigui més trista o apàtica del normal, una pèrdua, una ruptura, una situació complicada a casa, algun problema amb els companys o companyes de classe, alguna cosa relacionada amb els estudis, etc... potser, com t'hem dit abans, podries parlar amb ella per saber què ha passat o en què la pots ajudar.
El millor seria que pogués consultar amb un psicòleg si veiéssiu que no millora. També estaria bé que es fes una revisió mèdica, per descartar que no sigui físic.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat