Necessito saber més sobre el sexe..
Hola!
No es pas la primera vegada que us escric, però no puc parlar amb ningú sobre aquests temes jeje...
Mireu, sóc noia i ara faré 13 anys. El meu problema és que no en tic ni idea sobre el sexe. Sé molt bé que encara sóc jove i tal però m'agradaria saber-ho perquè em costa entendre tot.
Paraules com: erecció, penetració, homosexual, ejacular, precoç, i moltes més que no m'enrecordo. Em podríeu explicar més o menys sobre això??
Merci per l'ajuda! Seguiu així, m'encanta la vostra feina!
Cristina Albó

Hola Anoniima14,
Moltes gràcies per les teves paraules, ens encanta saber que la feina que fem us és útil :) També ens encanta que repetiu i que ens consulteu més d'una vegada, gràcies per la confiança!
Si et sembla et definirem les paraules que no acabes d'entendre i quan en recordis alguna més, ens la preguntes, el sexe és tant ampli que no podem explicar-ho TOT en una sola consulta, a més, el que nosaltres podem trobar interessant potser no és el que tu vols saber.
Per tant, anem a per les 5 paraules que ens has dit:
• Erecció: L'erecció és un reflex que fa que entri sang als cossos cavernosos de certes parts del cos, que en repòs són toves (com el clítoris, els mugrons, el penis, etc) canviïn, creixin de tamany. Per exemple, quan diem que amb l'excitació el penis i el clítoris s'erecten, volem dir que creixen i es posen més durs.
• Penetració: la penetració és l'acció d'introduir alguna cosa per algun altre lloc. En el sexe, en general, quan parlem de penetració, parlem d'introduir el penis dins la vagina (penetració vaginal), però el sexe anal també és penetració, introduir el penis per l'anus d'una altre persona (penetració anal).
• Homosexual: L'homosexualitat és una de les possibles orientacions sexuals. Una persona homosexual és aquella persona que estima, s'enamora i sent atracció sexual per una persona del seu mateix sexe. Simplificant, si sóc home i m'agraden els homes seré homosexual, si sóc dona i m'agraden les dones, també (tot i que col·loquialment ens dirigim a aquest col·lectiu com a lesbianes).
• Ejacular: L'ejaculació l'entenem, en general com a l'expulsió del semen, generalment acompanyada d'un orgasme. Però també podem trobar-nos amb l'ejaculació femenina, si estimulem el punt G, les dones podem expulsar un líquid, que no és semen ni és orina, del qual encara s'està investigant com funciona.
• Precoç: Normalment precoç va lligat d'"ejaculació". Quan parlem d'ejaculació precoç, ens referim a aquells nois que ejaculen sense tenir control que l'ejaculació ja estava a punt d'arribar.
Esperem haver resolt els teus dubtes!
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat