Algun consell?
Hola, en l'últim mes i mig se man trencat dos preservatius al mantenir relacions amb la meva parella. Per lubricacio no pot ser, ja que lubrico bé, el tamany del preservatiu li va bé a la meva parella, i per moviments bruscos no hauria de pasar. El cas és que ja me tingut de prendre la pastilla del dia de després dos cops, i a demés de que no es gens econòmica, no es bona. Per això ja fa dies que penso en pasarme a la píldora anticonceptiva, perquè és més efectiva, econòmica i segura. Total, que el problema es que no se com treure el tema amb la meva mare, em porto molt bé amb ella, però no parlem de aquests temes, i ni tan sols crec que sàpigui que sóc activa sexualment. Clarament no sap lo de les dos pastilles del dia de després, i es que em dona pànic el que pensi de mi. Com puc parlar amb ella? Podria anar al metge de capçalera sense que ella ho sàpigues i que em derives al ginecòleg i em receptes anticonceptius sense ella saber-ho? Les puc comprar sense na al ginecòleg? Seria millor dir-li? Si es així, com ho faig? Si us plau doneu-me consell perquè estic molt perduda i nerviosa, i no crec que això ajudi... la segona pastilla me la vaig perdre aquest cap de setmana i encara estic més nerviosa. Si us plau ajuda!
Gràcies!
Cristina Albó

Hola Segura,
Què estrany que se us trenquin els preservatius de forma tan fàcil, són força resistents! Els teniu guardats en un lloc adequat o dins la cartera, moneder, guantera del cotxe, un lloc on els hi toqui molt el sol, etc? (això no seria recomanable). O els teniu en un calaix, per exemple el de la tauleta de nit, a l'habitació dins la seva caixa? (això seria el recomanable).
Podeu provar amb una altre marca també, o comprar-los a un altre lloc, potser la caixa que teniu ha sortit defectuosa.
Si ja tens clar que vols prendre't les pastilles anticonceptives, hauries d'anar al ginecòleg, si tens més de 16 anys tens la majoria d'edat sanitària, si en tens menys, hauries d'anar acompanyada del teu pare o la teva mare. Si tens confiança amb ella, podries dir-li que vols anar al ginecòleg i una vegada a la consulta, entres sola i demanes les pastilles dins la consulta. Si prefereixes que la teva mare estigui assabentada que prens les pastilles, comenta-li que les voldries prendre, les pots voler prendre per diversos motius, per evitar l'embaràs, per regular el teu cicle menstrual, per tenir regles menys doloroses,...
esperem haver-te ajudat!
Una abraçada i gràcies per utilitzar el consultori!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat