Crec que estic embarassada i no se que fer ...
Fa uns dies la meva parella i jo vam tenir sexe sense protecció, com sempre i és va corre fora, aquesta setmana m'havia de venir la regla i ja tinc 3 dies, demà faran 4 de retard i estic molt atabalada i trista, he parlat amb ell, a més de que ens vam barallar fa poc i llavors al dir-li que tampoc em baixa estem una mica distants ara mateix, com podria saber si estic embarassada, he llegit que de vegades per estar estressada la regla s'endarrereix, però m'és impossible tranquil·litzar-me, tinc 16 anys els meus pares em matarien ...
Que puc fer per saber si estic o no?
No puc esperar a que s'acabi el mes.
Cristina Albó

Hola belenxuni16,
Per a saber si estàs embarassada et pots fer un test d'embaràs, i per a fer-te'l no has d'esperar un mes, te'l pots fer passats 7 dies del dia que t'hauria de venir la regla. Si surt negatiu pot ser un fals negatiu, per tant, si la regla segueix sense venir, te l'hauries de tornar a fer una setmana després.
Si surt positiu, és molt fiable que sigui positiu ja que haurà detectat una hormona que només es segrega en l'embaràs.
Una vegada tingueu els resultats, hauràs de decidir què vols fer i no serà fàcil.
És important que puguis parlar amb la teva parella, qualsevol altre discusió pot esperar, si fos un embaràs, aquest tema serà la prioritat i heu de poder parlar-ne.
Una abraçada i ànims! Ja ens explicaràs.
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat