És una bona dieta?
Hola!Volia preguntar-te si vaig per bon camí amb aquest intent de dieta...Quan em llevo al matí,esmorzo una torrada de pa integral amb mermelada i un suc de prèssec,i sino llet sense lactosa amb cereals baixos amb grassa i que tenen un tant per cent integral.Durant l'escola un petit entrepà de pa prim,no gaire gros.A l'hora de dina el plat que em toca sense menjarne molt i durant la tarde alguna cosa dolça però després la cremo fent bici o zumba. Finalment,em menjo un iogurt amb 0% de matèria grassa o una peça de fruita. Gràcies,petons.
Sara Bujalance

Hola! La dieta que estàs fent és massa reduïda, has de menjar més quantitat i amb més varietat, si continues així pots tenir problemes de nutrició i, per tant, de creixement i amb el pas del temps et pots trobar que al teu cos li costa aprimar perquè "s'ha acostumat" a una dieta excessivament restrictiva. El que has de fer per mantenir un pes correcte i estar en forma és fer 5 àpats (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar). No et saltis cap àpat, pel que dius no sopes (un iogurt o una peça de fruita no es consideren sopar, serien només les postres), i fes-los sencers (el dinar i el sopar haurien de ser un primer, un segon i unes postres). Menja de tot i de manera equilibrada, i fes esport habitualment, com ja fas amb la zumba o la bici. Si fas tot això no t'has d'amoïnar perquè tindràs un bon pes i una bona salut també. L'adolescència pot ser una època difícil pel que fa al cos per tots els canvis que fa, i és habitual que un es pugui sentir "incòmode" amb el propi cos. Si et passa això, parla-ho amb algun adult de confiança, amb amics... de cara a que t'ajudin a sentir-te bé i a no obsessionar-te amb el pes. Molts petons!!