Embaràs?
El dissabte passat, dia 18, ho vam fer per primera vegada amb la meva parella.
Ara ja fa una setmana que m'hauria d'haver vingut la regla i no ho ha fet.
Evidentment que ho vam fer amb preservatiu però tenim por de que s'hagues trencat.
Puc estar prenyada? I en cas de que ho estigui, com puc avortar sense que senterin els pares?
Mariona Busto

Hola PauV!
Si ho vàreu fer amb preservatiu i el vàreu fer servir correctament, les probabilitats d'embaràs són baixes. De totes maneres és important que sempre comproveu que el preservatiu no s'hagi trencat... d'aquesta manera podreu estar més tranquils.
Si ja fa una setmana que t'hauria d'haver vingut la regla i no t'ha baixat, et recomanem que primer de tot et facis una prova d'embaràs per descartar-ho. Pensa que un retard menstrual pot ser degut a molts motius, i no sempre són per un embaràs. Si surt negatiu, però la regla segueix sense venir, repeteix-te la prova al cap d'uns dies.
Si sortís positiu i estiguessis embarassada, haureu de prendre moltes decisions gens fàcils. Us recomanem que no passeu per aquest tràngol sols i que ho expliqueu a casa. Igualment podeu dirigir-vos al servei de Tarda Jove del Centre d'Atenció Primària (CAP) de la vostra població i explicar el que us ha passat. Allí us atendran de forma confidencial i podran orientar-vos.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat