Varies preguntes reacionades amb el sexe.
Hola Soc l'Oxana
Bueno jo tinc unes quantes preguntes.
1- Jo em masturbo i he descobert que si em masturbo molt depresa em cosa menys arribar al plaer però el que passa esque hi ha davegades que em costa arribar, perquè ja he arribat i després ho intento una altre vegada però hi han davegades que em costa.
Perquè pot ser?
2- El divendres que era carnestoltes portava una samarreta que sem veia una mica el escot, jo aquella samarreta la portava perquè no em tenia una altre. El cas esque el meu ex em va començar a dir que anava provocat i jo no ho veia aixi.
Que tinc que fer? Jo no em sentia que anava provocant.
3- El meu ex i jo vam parlar fa dies de tindre sexe, el cas esque fa dies que em pregunta massa de que farem i tal. Jo li he dit que si ho tenia clar el pas que farem i ell ma dit que si, però esque no estic gaire segura de que ell estigui segur de fer-ho.
Que puc fer?
Cristina Albó

Hola Oxana,
Copiarem les tres preguntes que ens fas i les anirem responent una a una, així ens assegurem no deixar-nos-en ninguna:
• Jo em masturbo i he descobert que si em masturbo molt depresa em cosa
menys arribar al plaer però el que passa esque hi ha davegades que em
costa arribar, perquè ja he arribat i després ho intento una altre
vegada però hi han davegades que em costa. Perquè pot ser?
Com hem dit en moltes altres consultes, el plaer i l'orgasme són molt subjectius, cada persona ho viu a la seva manera. El que et passa pot ser que sigui per la sensibilitat del teu clítoris, el fet de sentir una estimulació molt intensa, a moltes noies/dones, els genera que si vols seguir estimulant després costi més d'arribar al mateix punt.
També has de tenir en compte la fase de "període refractari" de la resposta sexual humana. T'expliquem: després de l'orgasme, el cos passa per una fase que es diu "resolució", aquesta és la fase en la que el cos torna al seu estat natural (no excitat), i després ve la fase de "període refractari", aquest període és el temps que necessita el cos des que ha tingut l'orgasme, per a poder tornar a activar-se.
• El divendres que era carnestoltes portava una samarreta que sem veia
una mica el escot, jo aquella samarreta la portava perquè no em tenia
una altre. El cas esque el meu ex em va començar a dir que anava
provocat i jo no ho veia aixi. Que tinc que fer? Jo no em sentia que anava provocant.
Aquesta és una actitud de control, i no podem permetre que ni les nostres parelles ni les nostres ex-parelles, controlin com volem anar vestides. El teu criteri és el que compta. Que a ell el "provoqui" no significa que tu vagis provocant, el problema és del que mira i pressuposa una intencionalitat en la teva forma de vestir. És una actitud i un comentari molt masclista.
• El meu ex i jo vam parlar fa dies de tindre sexe, el cas esque fa
dies que em pregunta massa de que farem i tal. Jo li he dit que si ho
tenia clar el pas que farem i ell ma dit que si, però esque no estic
gaire segura de que ell estigui segur de fer-ho. Que puc fer?
Nosaltres en aquest cas no podem dir-te què fer, és la teva (vostra) decisió. Valora què és el que vols fer tu i en funció d'això parla amb ell i decidiu junts si voleu o no voleu donar aquest pas.
Gràcies per escriure'ns!
Una abraçada,
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat