pits....
Hola:) M'agradaria resoldre uns dubtes sobre aquest tema dels pits... Tinc 14 i no tinc molt pit, pero tampoc soc plana. I, tinc una amiga que en té molt, i al viure en un poble sempre anem les dos juntes a tot arreu (altres pobles,festes...) , el que passa es que si coneixem gent tothom esta més pendent d'ella (per dir-ho d'alguna manera) que de mi perque "està més bona" i això em molesta una mica.
D'altra banda, he llegit que quan et creixen els pits primer se t'infla la part del mugró i després va augmentant de mida segons el mugró. Es veritat això? D'aqui a l'estiu m'hauran crescut més?
Espero que ho pugueu contestar:) Gràcies!
IESP

Hola Xateta!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que cada cos és diferents, i el tamany/forma dels pits varia segons la noia! No et puc dir si et creixeran cap a l'estiu, només et puc dir que als 14 anys el cos d'una noia no està format encara i pot variar.
De totes maneres, l'important és el motiu pel qual voldries tenir més pit, i és "per estar més bona" i cridar l'atenció com la teva amiga. Sempre hi ha persones que pel físic que tenen, la gent les mira més, però això no hauria d'afectar a l'autoestima en absolut. Cadascú som com som, i inclús els més guapos/es també tenen complexos i inseguretats.
Al consultori ho diem sovint, però és que és important estimar-se un mateix TAL COM ÉS, sense comparar-se amb la resta... Sinó és molt difícil ser feliç, no trobes?
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat