Sexe
Hola!! Tinc novio fa com uns 3 mesos o així i ahir em va desvirgar (amb condó). El cas es que ja no soc verge i m'agradaria que m'expliquessiu tot el que hauria de saber. Per exemple: que fer en cas que es petés el condó, com van les pastilles anticonceptives, etc. Una cosa a tenir en conte és que el meu novio ja té experiència i em va guiant i m'agradaria saber les coses que us he comentat abans per estar més relaxada i no preocupar-me a l'hora de fer-ho per el fet de quedar-me embaraçada, agafi alguna malaltia de transmisió sexual, etc.
Moltes gràcies. Petons.
P.D: si us plau no poseu el meu nickname a la consulta, m'agradaria que no llegeixin que jo he escrit la consulta. Gràcies.
Cristina Albó

Hola,
No posarem el teu nickname a la nostra resposta. No pateixis ;)
Ens encanta la teva consulta, una noia que vol estar informada! Genial!
Anem per passos, t'adjuntarem una pàgina web per cada tema que ens preguntes:
• "Que fer en cas que es petés el condó"
Si el preservatiu es trenca, ja sigui per un mal ús, com per un defecte del mateix preservatiu, el que haureu de fer és anar a buscar la pastilla del dia després ja que serà un mètode d'urgència davant d'un accident (que el preservatiu s'ha trencat).
T'adjuntem una web on trobaràs tota la informació en referència aquesta pastilla: http://www.centrejove.org/info/5-pastilla_dia_despres.html
">
http://www.centrejove.org/info/5-pastilla_dia_despres.html
">
• "Com van les pastilles anticonceptives"
Les pastilles anticonceptives són un mètode anticonceptiu hormonal, el que fan és que amb el funcionament d'unes hormones, fan que els nostres ovaris no funcionin, i per tant, eviten l'embaràs. Aquest mètode anticonceptiu, però, no ens protegeix de les Infeccions de Transmissió Sexual (ITS), cosa que el preservatiu sí que fa mètode de doble barrera (embaràs i ITS).
Al introduir hormones dins el nostre cos, el teu ginecòleg ha de controlar que les que et recepti, et vagin bé o canviar-les per unes altres si et causen algun efecte secundari desagradable (falta de desig, migranyes, marejos, retenció de líquids, etc...).
T'adjuntem una web on trobaràs tota la informació en referència a les pastilles anticonceptives: http://www.centrejove.org/info/4-5_pastilles_anticonceptives.html
">
Si tens més preguntes, no dubtis en contactar amb nosaltres, estarem encantades d'intentar resoldre'les!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat