CREC QUE EM TOCO MASSA!
Hola, necessito ajuda. No se si és normal però crec que em toco molt sovint. l principi pensava qe era algo normal però ja em començen a dir persones que alomillor és excessiu. M'he de tocar com a mínim una vegada al dia , i moltees vegades quan em llevo a les 6 del matí em venen ganes de masturmar-me i ho faig.
Estic molt preocupat, per que estic arribant a penssar que també puc ser un ninfóman.
Moltes gracies!
Cristina Albó

Hola lleonet95,
Hem contestat a la consulta anterior però veiem que no estava completa, responem aquí el teu dubte:
La freqüència de la masturbació no determina una addicció al sexe. L'addicció al sexe consisteix en que paralitzes la teva vida, només a masturbar-te o tenir relacions sexuals, cada vegada que es tenen relacions (o la persona addicte es masturba), no sent plaer, sent ansietat un cop ha passat l'efecte de benestar hormonal en el cervell. I afectarà a la seva vida diària, no anar a l'escola o a la feina, no quedar amb amistats, etc... només per masturbar-se o tenir relacions sexuals compulsives.
Per tant, estigues tranquil. valora si aquest augment de freqüència té a veure amb una època d'estrès, exàmens, alguna pèrdua d'alguna persona estimada, alguna situació límit a la que t'hagis trobat,,...
De totes formes, si veus que la masturbació t'interfereix en el teu dia a dia, demana ajuda amb un/a professional.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat