Mil preguntes de la virginitat
Hola adolescents.cat! Tinc 16 anys i mentalment em noto preparada per fer-ho amb la meva parella. Però tinc mil dubtes, ell també es verge i em fa por que sigui un caos, per això m'informo molt. Primerament encara que ja he fet preliminars i se que he d'estar tranquila totes les meves amigues em diuen que fara mal i encara que no em preocupa i se que es poden utilitzar lubricants, hi algun consell més? Després, si s'hem trenca l'himen canviaria alguna cosa en la meva mestruació o simplement en el meu cos? Gràcies!!
IESP

Hola Swag 15!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, donar-te les gràcies per la teva consulta!
És normal tenir dubtes sobre la primera vegada, i més quan ens diuen tot de coses diferents! El fet que t'informis ja és una bona manera de fer les coses :)
A més, si amb el teu noi ja heu fet altres pràctiques, també ho facilita molt. Tu comentes que són "preliminars", però recordem que això ja són pràctiques sexuals i poden ser molt plaenteres! El problema ve quan les persones li donen molta més importància a la penentració i s'obliden de la resta del cos.
Et responc al que consultes:
- El mal dependrà que cada persona, ja que aquest està relacionat amb la tensió muscular de la vagina (si una noia està nerviosa, el més normal és que la vagina no estigui muscularment relaxada i costi introduïr alguna cosa, com un penis).
- Els lubricants sempre van bé per facilitar la penetració! Si en compreu, intenteu que siguin amb base aquosa, ja que són els més semblans a la lubricació natural de la vagina. Però no és imprescindibl que en tingueu, només si d'aquesta manera us sentiu més còmodes :)
- Un cop es trenca l'himen, NO canvia res en la mesntruació. De fet, hi ha noies que ja el tenen trencat des de petites o que no en tenen. Com veus, la importància que se li dóna és molt cultural.
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat