Malalties de transmissió sexual
Hola! Fa temps que em preocupa un assumpte... Quines probabilitats hi ha que agafis una malaltia de transmissio sexual el primer cop? Es un tema que em preocupa molt.
En el sexe gay:
Posan-te simplement un condó ja estàs del tot assegurat de no agafar-ne?
Pots saber a simple vista si algú té alguna malaltia de transmissio sexual?
En cas que practiquis sexe oral, en pots agafar? Que has de fer?
Moltes gràcies! i felicitats per el consultori, molt útil!
IESP

Hola BB!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos de nou!
Et vaig responent:
- El primer cop hi ha les mateixes probabilitats d'agafar una Infecció de Transmissió Sexual (ITS) que la resta de vegades. És com anar sense casc amb la moto: hi ha les mateixes probabilitats cada dia de fer-se mal!
- Sí, el preservatiu és l'unic mètode que prevé del contagi de les ITS, per això és tant important utilitzar-lo.
- No es pot saber a simple vista si algú té una infecció. Per una banda, algunes infeccions triguen molt en mostrar els símptomes físics (per exemple, amb el Virus del Papiloma Humà, es pot trigar uns 6 mesos), de manera que algú pot tenir una infecció i no saber-ho. A part, algunes infeccions com els fongs, si la situació no és molt greu, costaria de veure per una persona que no fos especialitzada (com un metge, ginecòleg o uròleg). I si la persona està vestida, físicament no es nota si pateix una infecció (A no ser que la malaltia ja estigui molt avançada, com podria passar amb la Sífilis).
- Amb sexe oral, també pot haver contagi d'infeccions! Per aquest motiu, també s'ha de fer servir el preservatiu, ja que la majoria d'infeccions es passen pels fluid però també per les mucoses que hi ha a: l'interior de la vagina, l'interior de l'anus, el gland del penis o l'interior de la BOCA.
Espero haver estat d’ajuda! :)
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat