Ejaculació
Hola! Sóc un noi de 16 anys i estic preocupat perquè ejeculo de seguida i no el retenc molta estona... M'agradaria que em diguessiu si hi han alguns trucs o exercisis que facin que no em corri tan ràpid o què puc fer...
Moltes gràcies! :)
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Moltes gràcies per preguntar!
Respecte al que consultes, has de saber que el que et passa és molt normal! Quan un noi està excitat, el més natural és que ejaculi ràpid, ja que és així com funciona la resposta sexual masculina. Però també és habitual voler allargar aquesta resposta i durar més.
El primer que et diria és que tot és qüestió de pràctica! Amb el temps, els nois aprenen a reconèixer el punt de no retorn, que és aquell moment en que el noi ejacularà sí o sí, encara que es deixi d'estimular el penis. Detectar aquest punt és important, perquè es tracta de reduir la intensitat de l'estimualció una estona abans. És a dir, si el noi nota que arribarà aquest moment, el millor és penetrar més lent o deixar de penetrar. Si parlem de masturbació, doncs seria moment de fer els moviments més lents o aturar-se un moment, per exemple.
Com veus, tot és qüestió de pràctica i aprendre com funciona exactament el nostre cos. Però recorda que és molt normal ejacular ràpid si estàs excitat o si estàs amb una persona que t'agrada molt! Així que també és vital no donar tanta importància al temps i centrar-se en passar-ho bé! :)
Espero haver-te resolt el dubte!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat