primera reglaa!!
Aveure, el dia 6 de gener (reis), em va venir la primera regla, y se'm va anar el dia 12-13, m'han dit que jo sere de les noies que li durara una setmana sencera, tambe m'han dit que elbdolor de panxa em durara 3 anys, despres ja m' acostumbrare, pero mentes em podries donar consells per soportar la el dolor de panxa, y la regla en general??.
Tambe em podries donar consells de quines compreses podrien anar millor??
Si pot ser de marques blanques, que son mes economiques, ej: mercadona, dia carrefour
Gracies, petons :*
Anissa Ouali

Hola Paulabuzonbueno2000!! com estàs??
Sobre la regla en general, dir-te que és molt normal que durant els primers anys de regla, aquesta sigui irregular, duri més temps o menys en algunes regles, que el dolor vagi variant,... No et ser dir si seràs de les persones que els hi duri una setmana però amb el temps ho aniràs veient. També comentar-te que la regla a vegades, afecta a l'estat d’ànim, per exemple, pot aixafar una mica més, per exemple, però no ha tothom.
Sobre el dolor, aquest és molt variat segons la persona. Has provat l'ibuprofè? no t'ajuda a calmar el dolor? També, pots provar posan-te a la panxa, alguna bossa d'aigua calenta, o una manta tèrmica de calor a la panxa.
Si el dolor et segueix molestant després de provar tot això, comenta-ho a casa, amb la teva mare, i aneu al ginecòleg, li pots comentar al metge que et fa molt de mal, potser et pot receptar alguna medicació més forta o més adient per al teu dolor en concret.
Les compreses: fixa't si la teva regla és molt abundant, poc o mig mig. En els supermercats hi ha molts tipus (allà trobaràs les marques blanques), i en cadascuna trobaràs un petit dibuix (amb forma de gotes) on marca quines son més recomanades per regles abundants, poc o mig mig (així podràs veure quina és la teva).
També trobaràs amb ales o sense, quan les vagis provant veuràs quina és més còmoda per tu. I a més a més, veuràs que hi ha unes per la nit (acostumen a ser una mica més grans i absorbent per protegir tota la nit).
Però amb tot això no t'atabalis, poc a poc, aniràs veient amb quines et sents més còmodes, i segurament hauràs de provar unes quantes. També aprofita per consultar-li a mare o amb algú de confiança que n'utilitzi.
Una forta abraçada!!!
Anissa Ouali, @AniOuali