Dubtes sobre sexe amb la meva parella urgent!
Hola, soc una noia de 16 anys i tinc un novio que té 17 anys (els dos son verges) i d'aqui poc tindre casa lliure ja que les meus pares s'en van uns dies de viatge. Aleshores el meu novio vindra a casa aquells dies i em diu que ja esta preparat per fer-ho pero jo tinc dubtes perquè sol fa casi dos mesos que sortim junts i no se si es massa aviat per fer-ho. També tinc por de que passi alguna cosa, o sigui que es trenqui el preservatiu o de quedarme embaraçada. Podria comprar i prendreme-la, la píldora aunque no s'hagues trencat el preservatiu, sol per estar més segura.
Mariona Busto

Hola noia 16 anys!
Nosaltres no podem dir-te si és massa aviat o no, això ho has de valorar tu mateixa, però si tens dubtes, dóna't temps, no cal córrer. Pensa que podeu jugar molt sense haver d'arribar a la penetració encara, si tu no ho veus clar. Així que tranquil·la! És molt important que respecteu els ritmes de cada un i que no tingueu pressa.
Els preservatius són un mètode anticonceptiu molt eficaç (98-99%) si s'utilitzen correctament. Pensa que la pastilla de l'endemà és un mètode d'emergència, és a dir, no s'ha d'utilitzar com a mètode anticonceptiu habitual. El seu ús està indicat quan falla l'anticoncepció habitual (per exemple, s'ha trencat el preservatiu o ha quedat dins la vagina) o s'han mantingut relacions sexuals de risc (sense protecció). Per tant, només et recomanaríem que la prenguessin en el cas que el preservatiu fallés. Pensa que no podem abusar de la pastilla de l'endemà.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat