pastilles antibabys
bones
amb el meu novio estem pensant si seria bó que em comencès pendre les pastilles anticonceptives, bàsicament perquè amb els condons ens deixem molta pasta i poder fer-ho sense ens tempta bastant... però a mi em preocupa que siguin dolentes per la salut a llarg termini, i que hi ha noies que s'engreixen molt quan comencen a pendre-les. Em podrieu donar una mica d'informació sobre els efectes negatius que poden tenir?
Cristina Albó

Hola loooola,
Les pastilles anticonceptives són una opció per a les parelles estables. De tipus ni ha moltíssims, cadascuna amb una quantitat similar però no idèntica en molts casos d'hormones que fan que els nostres ovaris deixin de funcionar, fent que no ovulin, és a dir, que no expulsin òvuls i evitant així l'embaràs.
D'efectes adversos n'hi ha molts i molts diferents, els més comuns poden ser:
• Sagnats intermenstruals, és a dir, tenir pèrdues quan no es té la regla.
• Pits sensibles
• Mal de cap
• Retenció de líquids (augment de pes)
• Canvis d'humor
• Disminució del desig sexual
• Alteració en el flux vaginal
Per aquest motiu és important que per a començar a utilitzar aquest tipus d'anticonceptiu, acudiu al ginecòleg, que t'informi bé. I si la que et recomana et provoca molts efectes adversos, el doctor o doctora, et canviarà la marca de la pastilla, fins que trobeu la que millor li senti al teu cos.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat