Tinc una consulta important!!🎀
Hola Mariona Busto😘
Mira la qüestio es que jo i el meu novio em tingut relacions, tot ha anat bé, però tot i així tinc por que en un moment donat el condó es foradi (utilitzem bona marca). Que hauria de fer en aquest cas? Compro ja pastilles del dia despres i un test dembaras?? Pq si resulta que un dia u fem i ha passat algo amb el condo no podria anaru a comprar directe i per tan em preocuparia... Que em recomanes fer???
Cristina Albó

Hola Anònimaa *-*,
Espero que no et faci res que et contesti jo ;)
Ens encanta que tingueu aquest sentit de la responsabilitat i que contempleu el preservatiu com una condició per a tenir relacions sexuals i no com una opció. Si el preservatiu es trenqués seria una situació d'emergència, seria un accident.
Davant aquesta situació podríeu fer diverses coses:
• Us podeu adreçar als serveis sanitaris que tingueu més propers (Centre
d'Atenció Primària (CAP).
• Al Servei d’Atenció a la Salut Sexual i
Reproductiva
de la vostra zona.
• Al servei d'urgències d'un hospital, explicant el que us ha passat.
• També podeu anar al Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat (CJAS).
En aquests serveis us informaran i us donaran la pastilla d'emergència de forma gratuïta.
També podeu anar a una farmàcia i comprar la pastilla del dia després, aquí no us la donaran de forma gratuïta, té un cost aproximat entre 19€ i 35€.
No és recomanable tenir-la a casa, ja que els fabricants no poden assegurar que la guardem en les millors condicions per a preservar la seva eficàcia i podria fallar. Penseu que un cop passa la situació d'emergència (es trenca el preservatiu), teniu fins a 72 hores (3 dies) per a prendre-la, tot i que quan abans la prenguem més eficaç és, tenim unes hores de marge com per a poder desplaçar-nos a qualsevol dels serveis que t'hem comentat.
Espero haver resolt el teu dubte.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat