Preucupada
Mira, tinc 13 anys, i encara no m'ha vingut la regla, tinc una 70-75, i la gent diu que tinc un bon cul. Bueno, el cas esque totes les meves amigues tenen una 80-85 i ja els hi ha vingut la regla, els nens hem diuen plana, pecho lobo etc, etc... I ja estic farta, almenys hem diuen algo bo del meu cos (el cul)Mira, nose que fer per tindre una 85 la gent hem diu que m'ho prengui en calma, però nose, no puc, vaig llegir que menjar hamburgueses m'ajudarà a que creixin pero et dic jo que no... Fig atletisme i totes i les atletes no es que tinguin mases pits, potser es això, he llegit altres consultoris i diuen que això del relleno pot ser una solució però tampoc es plan d'anar al institut amb un relleno i un push-up que flipas, jo vull uns pits mes grans, però que sigui tot meu, es a dir, natural. Siuslau ajuda! I es normal que no hem vingui la regla a segon d'ESO? Merci.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Anem a pams:
Pel tema de la regla, no pateixis, és normal, fins als 16 anys et pot venir la regla, cada persona té els seus ritmes de desenvolupament. Arribar, arribarà, no pateixis.
Pel que fa al tema dels pits, no pateixis, els pits al llarg de la vida canvien, si t'aprimes, redueixen els seu tamany, si t'engreixes, augmenten el seu tamany, durant l'ovulació augmenten el seu tamany, una mica, però les noies/dones ho noten.
ara bé, la meva pregunta és: per a què vols tenir una 85? per a tenir els pits igual que les teves amigues o per què a tu t'agraden més? Tenir-les grans no vol dir tenir avantatges, segurament si preguntes, quan corren a educació física els fan mal o els molesten, segons quina samarreta pot quedar pitjor, a part, de les mirades indiscretes dels demés, no a tothom li agrada que li mirin els pits.
Per tant, accepta el teu cos i el seu ritme i poc a poc anirà canviant. als que riuen de tu, ni cas! Segurament riuen de tu perquè no s'atreveixen a riure d'ells mateixos.
Una abraçada!
Helena Angel @HelenaAL