Masturbació
Hola,
soc una noia de 16 anys i tinc un dubte. És normal que tingui tantes ganes de masturbar-me? Avui ja ho he fet dos cops i ara tinc ganes de la tercera. Estic obsessionada? m'estic tornant adicte? ajudaa
Mariona Busto

Hola An*nim!
La curiositat per la sexualitat augmenta durant l'adolescència, per tant és normal i habitual que tot allò relacionat amb la sexualitat ens cridi més l'atenció durant aquesta època de la nostra vida. És també en aquest moment quan la conducta masturbatòria és major i això no té res de dolent.
La masturbació és una pràctica íntima i privada, que cada persona decideix si vol fer o no, que ens ajuda a conèixer-nos millor, a conèixer el nostre cos, el que ens agrada i el que no, etc. Quan la masturbació es considera excessiva és important parar-se i veure que està passant. Cal diferenciar quan hi ha molta masturbació perquè ens crida l'atenció, és un moment de descobriment, de sensacions molt agradables, d'excitació... de quan aquesta masturbació s'utilitza per abaixar l'angoixa o l'ansietat que podem estar sentint per una situació, pensament o sensació. Si això passa, i veiem que perdem el control o que deixem de fer la nostra vida habitual per masturbar-nos, tot plegat pot convertir-se amb un problema i és important esbrinar què està passant i trobar altres maneres de reduir la nostra ansietat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat