Dubte molt important
Hola,
Sóc una noia de 15 anys i encara no tinc la regla... i ja m'he masturbat. Voldria saber si el fet de masturbar-me afecta a que no hem vingui la regla, o que se'm retrasi més. M'he sento molt incomoda perquè totes les nenes de la meva edat ja la tenen menys jo...
Mariona Busto

Hola invisible!
Doncs el fet de masturbar-te no té cap relació amb que encara no t'hagi vingut la regla, així que tranquil·la!
La primera regla (menarquia) sol aparèixer entre els 10 i 16 anys, per tant tranquil·la perquè com veus hi ha noies que els hi ve molt aviat i a d'altres els hi tarda una mica més. Et pot servir d'orientació preguntar a la teva mare, germana, àvia, etc. quan els hi va venir per primera vegada.
Recorda també que el teu metge pot avaluar el teu grau de desenvolupament i orientar-te una mica, així com valorar si tot està dins la normalitat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat