Hippie amb problemeeessss
Bon dia! Vaig al gra: jo tinc 15 anys, en 3 setmanetes en fare 16. Tinc un novio de 18 anys i me lestimo moltissim. No portem molt i molt temps junts, pero el cas es que fa 3 dies ho vam fer. Ell no era verge (ni de bon tros) pero jo si. Ell te un problema d'ejaculacio, li costa molt, aixi que ho vam fer 3 vegades abans no va treure semen. Quan va passar, ell es va anar a treure el condo i se la va netejar, i no vam fer-ho mes.
Tinc 3 dubtes/problemes:
1) ell no va mirar el condo, pero si s'hagues foradat o trencat, el risc d'embaras es molt alt?
2) em vull fer un test dembaras, ja que soc hipocondriaca. Quan he desperar? Com funcionen?
3) en el cas qje estigues embarassada (ultima cosa que desitjo), podria avortar sense que ell anes a la preso? He vist que era il•legal fer-ho amb aquesta diferencia d'edat. Merci per tot
Mariona Busto

Hola Hippie amb problemes!
Anem per parts:
1. Si el condó es va trencar i ell va ejacular, les probabilitats d'embaràs són altes. De totes maneres, els preservatius si s'utilitzen correctament, són mètodes anticonceptius molt segurs. No és habitual que es trenquin, però sempre recomanem comprovar-ho un cop hem acabat la relació sexual.
2. El test d'embaràs s'ha de fer a partir del primer dia de falta de la regla, ja que si el fem abans pot ser un "fals negatiu", és a dir, que surti negatiu el test però que en realitat sí que estiguis embarassada. Per tant, millor esperar-se a que hi hagi el primer dia de falta. Si surt negativa, però la regla segueix sense venir, recomanem repetir el test passat 7 dies. Si segueix sortint negatiu i la regla no ve, millor anar al ginecòleg perquè pugui valorar què està passant i a què és degut aquest retard menstrual.
3. Estigues tranquil·la. Segurament no estàs embarassada i si ho estiguessis, el teu nòvio no aniria a la presó. Estarieu davant d'una situació complicada que no recomanem que passeu tots sols. Explicar-ho a casa és molt recomanable!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat