Masturbació
Hola!
La veritat no sé que em passa i estic un tant preocupada. El meu novio i jo portem més d'un any tenint relacions sexuals. El que passa és que jo mai he sangrat amb la penetració, cosa que tampoc em sembla estranya, però sí amb depèn quin tipus de masturbació. Aquests dies, he sangrat una mica i no és el primer cop que em passa. No sé perquè és. A més, mai he arribat a un orgasme, ni masturbant-me jo, ni tenint relacions sexual. Ja no sé de quina forma fer-ho la veritat, he provat diferents tècniques tant amb la meva parella, com jo sola, però mai aconsegueixo passar del climax i a vegades ni hi arribo. No sé per què és. Gracies!
Cristina Albó

Hola annakaz,
No fa falta sagnar amb les relacions sexuals, si quan la teva parella et masturba sí que sagnes una mica, és possible que tinguis alguna ferita. El millor, si et segueix passant és que vagis al ginecòleg per a que miri si tot està bé (segurament sí que està tot bé, no pateixis, però mai està de més revisar).
Pel que fa al tema de l'orgasme, la majoria de noies que arriben a
l'orgasme amb la penetració és perquè hi ha estimulació directa o
indirecta del clítoris. Per tant, busqueu postures en les quals pugueu
estimular al mateix temps el clítoris amb les mans (ho pot fer ell o ho
pots fer tu mateixa), o bé postures en les quals l'estimulació es doni
per la pressió amb els seus genitals o la seva panxa per exemple. Veuràs
que així la cosa canvia!
Recorda també que el cervell és el gran
òrgan sexual, i per tant, és molt important que durant la relació sexual
estiguis connectada i centrada amb el que esteu fent, amb les
sensacions, etc. deixa que el teu cos vagi responent a l'estimulació i
no et centris tant a esperar que arribi l'orgasme, perquè sovint com més
pendents estem de l'orgasme (i aquest es converteix en el nostre únic
objectiu), menys arriba.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat