Ja no se que fer
Hola!
La majoria de les meves amigues tenen o han tingut nòvio i s'han donat el primer petó. S'an enamorat. Jo, en canvi, no he tingut nòvio, ni he donat el primer petó; algun pico si, pero res important: per algun joc o alguna tonteria aixi. Tinc dues preguntes sobre això que m'agradaria que em responguessiu:
1- Tinc por de no enamorar-me mai; de no donar l'esperat primer petó del que les meves amigues parlen. Ja fa dies que aquesta por m'atormenta, i no estic còmode amb les meves amigues. Es normal? Que puc fer per perdre aquesta por?
2- Sé per un amic, que a la meva millor amiga el seu nòvio li posa els cuernos amb una altra noia. Li dic o no? Que faig?
Ajudeume sispli sispli sispli, ja no se que fer.
Gracies besitus!!!
Mariona Busto

Hola aannònnimaa!
Anem per parts:
1. Estigues tranquil·la perquè n'estem convençudes que t'enamoraràs. Sabem que la pressió de les amigues i de la resta de la societat, no ajuda massa, ja que sembla que a certa edat hàgim d'haver-nos enamorat, fet el primer petó, etc. Però a cada persona li arriba el seu moment i és important no obsessionar-se amb això, perquè et podem assegurar que quan menys t'ho pensis t'enamoraràs i podràs viure totes les primeres vegades de les quals et parlen les teves amigues. Així que tranquil·la i fora presses!
2. Quina situació més complicada! Dir-li o no dir-li és decisió teva... sabem que si li dius, sentiràs que "traeixes" a l'amic que t'ho ha dit, però si no li dius res a la teva millor amiga, no et sents bé perquè et dóna la sensació que tu també l'estàs enganyant... què difícil! El que et recomanem és que et posis en el lloc de la teva amiga i et preguntis: què t'agradaria que fes ella en la teva situació? Això potser pot ajudar-te a prendre la millor decisió!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat