Masturbació
Hola adolescents.cat,
Estic molt preocupat ja que molt sovint penso en la masturbació i m'he arribat a masturbar 4 vegades en un dia. Normalment només me masturbo 1-2 vegades per dia. El que passa és que els meus amics diuen que això és molt i hauria de parar una mica. Ells diuen que només ho fan 2 vegades a la setmana i jo me'n fai entre 7 i 14...
Sóc molt bon estudiant perquè només trec excel·lents, així que això no m'ha afectat a les notes, però, podria afectar?
Hauria de parar o no? Què faig?
Mariona Busto

Hola Richi19!
A l'adolescència és molt habitual que la conducta masturbatòria augmenti, ja que la curiositat per la sexualitat és molt major. Masturbar-se és una pràctica íntima i personal que ajuda a conèixer-se millor, i no hi ha un número de vegades establert que es consideri normal o anormal. Quan la masturbació es considera excessiva és important parar-se i veure que està passant. Cal diferenciar quan hi ha molta masturbació perquè ens crida molt l'atenció, és un moment de descobriment, de sensacions molt agradables, d'excitació... de quan aquesta masturbació s'utilitza per abaixar l'angoixa o l'ansietat que podem estar sentint per una situació, pensament o sensació. Quan això últim passa i tenim la sensació de pèrdua de control o deixem de fer la nostra vida per masturbar-nos, aleshores sí que podríem estar davant d'un problema.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat