anorexia?...
Doncs desde molt petita ja que soc aixi de prima, no entenc el perquè, la veritat es que menjo be, odio mirar el plat sense tenir gana i que t'ho emboteixin a la boca, tinc 14 anys, peso uns 40 kilos i medeixo 1.70, el metge del meu poble hem fa control de pes, la veritat es que hem veig massa prima, i engreixar es molt dificil, he mirat documentals sobre l'anorexia, es veu que no les deixen fer esport, per tal de no aprimar-se, soc dèbil, bastant, i la meva autoestima es baixa, perdo la gana, pero m'agrada, menjo be, o aixo crec, i no tinc la regla, cosa que hem fa por, encara que a la meva mare li va venir tard (als 16) i podria ser de genètica... també tinc complexe amb els pits, quina dieta seria la més adequaada per engreixar? els menjars amb més calories? es molt dificil sortir d'aquesta situació? la regla, es algun problema? si engreixo, els pits tambe? i sobretot, tinc anorexia?
Sara Bujalance

Hola Miiau:3! Gràcies per compartir amb mi la teva situació. La veritat és que si tens un pes massa baix per la teva alçada. És molt important que per tenir un pes saludable i tenir bona salut en general mengis 5 àpats al dia, de tot, no et quedis amb gana i menja equilibrat. És bona idea que facis repòs fins que puguis pujar el pes, després ja faràs esport. Quan engreixis, es repartirà per tot el teu cos, el pit també, així que te'n surtirà més. El tema de regla pot tenir a veure amb el baix pes, però també podria ser que encara no t'ha de venir. Sigui quin sigui el cas, és important que mengis de tot i bé. No tinc suficient informació com per poder saber si tens anorexia o no, però crec que a més d'anar al metge a que et controli el pes, seria necessari que visitessis un psicòleg amb el que poder parlar sobre com et sents, sobre l'autoestima, etc. ja que t'anirà bé per trobar-te millor, així que parla amb els pares per a que et portin a veure un. Molts ànims i molts petons!!