No se masturbarme
Hola soc una noia de casi 15 anys (em queda poc.. jaja) i he intentat masturbar-me vàries vegades, no se si és que no ho faig bé, nose fer-ho o que em passa, que no sento res en absolut. Com a màxim em pot fer una mica de pessigolles. Crec que no ho dec fer bé perquè no entenc perquè no sento res. És possible que algú no pugui arribar a l'orgasme?
A vegades fins i tot em fa mal intentar-ho. M'estic començant a cansar i ja no se que fer. Tinc por que en un futur amb la meva parella jo no disfruti, si no se tindre un orgasme jo, com l'he de tindre amb ell?
Ajuda sisplau
IESP

Hola Somriu!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Tranquil.la, la masturbació no es fa bé o malament, senzillament cada un troba la seva manera. És important que sàpigues que l'òrgan més erògen de les noies és el clítoris (i estimulant-lo és més fàcil arribar a l'orgasme), però tota la zona dels genitals i la resta del cos poden ser parts molt agradables!
Per a sentir plaer, també és important que el teu cervell estigui en "mode sexual", és a dir, és molt difícil gaudir i arribar a l'orgasme si estem pensant en l'examen de demà... Per això et diria que intentis agafar una estona que estiguis tranquil.la, i que aprofitis per pensar en coses que t'exciten: d'aquesta manera el cervell ja està més predisposat a sentir plaer! :)
Al principi un necessita pràctica per saber com tocar-se (en quines zones, amb quina pressió, etc), de manera que tot és qüestió de posar-s'hi!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat