els nsotres pares ens proteegeixen del sexe
hola adolescents!
Primer de tot dirvos q vaig enviar una consulta fa 3 o 4 mesos i no me l'heu respòst i em sembla una mica una falta de respecte. Entenc que teniu moltes consultes i em sap greu que no hagueu respost la meva (I se del que parlo perquè l'he buscat bé). Per tant jo i molts adolescents agrairiem que fossiu mes resolutius amb aquest tema i jo volia preguntar-vos una cosa i em farieu un favor enorme al respondre'm :)
Bé desde fa 7 mesos estic sortin amb el meu millor amic, ara mateix estem súper bé tot i que hem tingut les nostres èpoques. Hem estat parlant sobre el tema de fer-ho i els dos coincidim en que estem preparatsi que ho farem. (Ja hem fet preliminars)
Fins aqui tots d'acord, però hi ha un problema que es diu família i es que els seus pares son moooooolt religiosos i els meus em protegeixen molt per ser filla única. I es com si ens protegissin del sexe. Quan vam parlar-ho naltrus vam quedar que ho fariem però quan sabéssim del cert que no vindria ningú, perquè no seria el primer com que ens interrompen i la veritat es que no ho vam passar gaire bé en aquell moment.
Per altra banda, a mi la meva tieta ja m'ha fet "la charla" i em va dir que quan ho féssim que anés al ginecòleg i estic d'acord. La cosa es que jo tinc molta confiança amb muns pares, pero esque no m'entenen i els seus encara ho entenen menys i nose com solucionar-ho.
Amés tenim 17 anys i portem 7 mesos i si els dos volem no és tan descabellat, no entenc perque no "ens deixen", però estic una mica cansada de els comentaris de "sortiu al carrer que us doni l'aire" o "mireu la peli al menjador". NO ENS DEIXEN TENIR INTIMITAT. Els pares ja es conèixen, osigui que ja hem fet les presentacions i no tenen cap problema amb naltrus, estan super contents de que estem junts perfí. Som bones influències un per l'altre.
Què m'aconselleu? Esque no podem parlar-ho amb ells? Com li dic a ma mare que em porti al ginecòleg? Què fem?
perdó pel rollo
Gràcies per adelantat, i siusplau no tardeu gaire ...
Petons adolescents!!! :) ;) <3
Cristina Albó

Hola adolescent03,
Ens sap greu el teu comentari a l'inici de la consulta, hem estat buscant la teva consulta i no ens consta rebuda. Entenem que et molesti no haver rebut resposta però no hem rebut la pregunta, som molt rigoroses, si l'haguéssim rebut, l'haguéssim contestat, ja que ho fem així amb totes. Disculpa'ns de totes formes.
Pel que fa a aquesta consulta, ens sap greu la situació que esteu vivint però és força habitual que els nostres pares vulguin mantenir-nos en una situació de 0 perills. I hem d'entendre que la sexualitat compartida i les relacions sexuals, poden comportar una sèrie de riscos, d'Infeccions de Transmissió Sexual com d'embarassos no desitjats, si no som responsables. Per tant, haureu de tenir paciència i buscar un dia que sapigueu que estareu sols i que ningú us interromprà, sinó no estareu tranquils i relaxats.
Pel que fa a la consulta amb el ginecòleg després de tenir relacions sexuals, la teva tieta té raó, no és obligatori però sí que és recomanable, i tens 17 anys, per tant, podries consultar sola sense cap tipus de problema. Per a quedar-te més tranquil·la et deixem el contacte del http://www.centrejove.org/index.html
" target="_blank">Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat de Barcelona, allà pots consultar directament si t'atendrien o et donaran més referències d'aquesta consulta ginecològica.
Per tant, el nostre consell, és paciència, en algun moment trobareu l'espai per a poder estar sols, en intimitat i sense interrupcions.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat