Regla és normal o no?
Hola,salutacions.
Mireu, ja vaig escriure aquesta consulta però em sembla que no vau contestar. Bé, el cas és que fa uns 9 o 10 mesos que em va venir la regla per primer cop. La primera vegada em va venir el dia 28 o 27, però després ja em va començar a venir primer una setmana tard,després un mes no em va venir i al final ara sempre em ve cap el dia 24,25,26 i en alguna ocasió una mica més tard. El que passa és que el mes passat la regla em va durar 12 dies, els 2 o 3 primers senyals no tacava la compresa, llavors va anar augmentant mica en muca com sempre em passa, però el que va passar és que estàvem al dia 9 i encara tenia la regla (molt poca ja se n'estava anant però li costava marxar) i cap el dia 10 ja només eren senyals i em venia una senyal al matí durant 10 minuts em marxava, i cap al vespre em venia una altra senyal (això va durar des del dia 10 fins al 12 només senyal de tant en tant)
Les meves regles acostumen a ser de 7,8 i fins a 9 dies.
Aquest mes m'ha durat només 7 dies (cosa notmal en mi)
M'hauria de preocupar perquè el mes passat em va durar 12 dies o pot ser una irregularitat del primer any o algo així?
I una altra cosa, els dies que no es taca la compresa o pràcticament res de res (em refereixo a les senyals) conten com a dia de regla o només conta com a dia de regla quan comença a tacar?
Gràcies i perdoneu per tant de text. M'ajudeu molt sou els millors. Un petó.
Cristina Albó

Hola Anònima12,
Hem buscat la teva consulta no resolta i no ens consta cap consulta amb el teu nom d'usuari sobre la regla, ens sap greus i s'ha perdut pel sistema informàtic. Ara, però, sí que et contestarem :)
Ens encanta el control que portes de la teva regla! És fantàstic que puguem conèixer com funciona la nostra sexualitat i la regla també en forma part!
És normal que en el primer i segon any de la regla, aquesta aparegui amb algunes irregularitats. No t'amoïnis ni t'obsessionis amb la regla, si veiessis que passats els dos primers anys, aquesta encara no es regula, aleshores el millor és que consultis amb un ginecòleg.
Pel que fa al dia des de quan es compta la regla, ho hem de comptar des del primer dia que sagnem, no el primer dia que taquem marró. És possible que uns dies  (1,2,3 o inclús 4 dies) abans de sagnar, taquem i això és perquè el cos ja s'està preparant per expulsar l'endometri, però que potser encara no té la força suficient per expulsar-lo.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat