Lavativa i consells
Hola tinc 16 anys i m'agraden els homes. Vuic tenir sexe però aquì el quit de la qüestiò, no tinc ni idea de com fer-me una lavativa. Agraïria si us plau que em diguis com fer-me una latavia a casa per estar preparat per quan arribi el moment. Tambè m'agradaria que hem donesis uns consells per la primera vegada per que no resulti tan dolorós. Moltes gràcies.
Cristina Albó

Hola damianps_16,
Pel que fa a la lavativa, el millor seria que poguessis consultar-ho amb un metge, ja que nosaltres som psicòlogues i no voldríem donar-te una mala informació que pogués fer que et fessis mal. Pots consultar online al xat que trobaràs a la pàgina de http://sem.gencat.cat/es/061
CatSalutRespon/" target="_blank">gencat.
Pel que fa al dolor, el més important és que tinguis confiança amb l'altre persona, que pugueu parlar que és la teva primera vegada i que puguis dir en tot moment com et sents. L'altre factor important i bàsic és que el preservatiu (que no és una opció sinó una mesura de salut i protecció contra les Infeccions de Transmissió Sexual) estigui ben lubricat, és a dir, heu de tenir un bon lubricant a mà, per a posar-ne MOLT. Penseu que l'esfínter no genera lubricant de manera natural, per tant, haureu d'anar afegint lubricant de forma habitual durant la relació sexual.
I sobretot, si en algun moment et fa molt mal i vols parar, ho has de dir.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.adolescents.cat/moderaconsultori/ampliacio/www.consultajove.cat
" target="_blank">www.consultajove.cat