D: URGENT!! No condó pero sí anticonceptives orals
Hola!!!
Fa aproximadament 3 mesos vaig començar a prendre les anticonceptives perquè, al portar ja més de 2 anys amb el meu novio, voliem començar a practicar sexe sense preseevatiu.
Jo en tinc moltes ganes d'experimentar-ho però alhora em fa molta por el fet de poder-me quedar embarassada. Cal dir que sóc super responsable en quant a la presa de les pastilles, o sigui no m'he n'he oblidat cap i sempre me les prenc a la mateixa hora (com a molt amb 10-15 minuts de retard) . Però tot i així em fa coseta perquè no vull menjar-me el cap en si em quedaré embarassada o no.
Si les prenc tots els dies a la mateixa hora i no he tingut cap episodi de vòmits o diarrees, podem fer-ho tranquils sense condó????? Cap dels dos té cap malaltia ETS i ja sé que si agafem alguna infecció ens la podriem passar, però si us plau contesteume a lo de l'eficàcia de les anticonceptives.
Es totalment segur que no em quedaré embarassada?
Mariona Busto

Hola!
L'eficàcia de les pastilles anticonceptives és del 99%, per tant, si es pren correctament, és un mètode molt eficaç per evitar un embaràs no desitjat. La seva efectivitat es disminueix quan no es pren correctament (oblid d'alguna pastilla, augment de l'interval dels dies de descans), quan hi ha alteracions digestives (vòmits o diarrees) i amb interacció amb alguns fàrmacs.
Com saps no existeix cap mètode que sigui al 100% eficaç, tots poden fallar, i quan les pastilles anticonceptives "fallen" sol ser perquè la noia/dona no l'ha pres correctament.
Recorda que aquestes pastilles han de ser receptades pel ginecòleg i que pots consultar-li tots els dubtes que tinguis!
Per últim, i com molt bé deies, les pastilles no protegeixes davant les infeccions de transmissió sexual (ITS).
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat