Masturbacio(PA)
Holaaa macoooos!! bueno jo tinc un problema es tracta de la masturbacio, alhora de fer-me dits osigui posame'ls dons es com si em fes mal, jo em masturbo el clitoris perqué es una cosa que m'magrada i em dona molt plaer, al dits apart de que no m'agrada em fa mal, i crec que no es normal perque totes les mesves amigues es fan dits i tot, i nose que em passa nose si hauria d'anar al ginecoleg, o que? però es que arribarà el moment de la penetració i em fara massa mal, si no puc ni fer-me dits. que faig?? potser es perque els primers cops fa mal potser? o soc jo?? ajuda!! Per cert, molt bon nadal a tots!!!
Cristina Albó

Hola PROBLEMEES!!,
El que et passa no és res estrany, les noies/dones, no necessitem introduir RES per la vagina, per a sentir plaer, el plaer el sentim amb l'estimulació del clítoris. Per tant, ja estàs explorant-te bé!
Pel que fa a la por alhora de tenir penetració, no pateixis, quan arribi el moment ja hi pensaràs! I si estàs nerviosa, tensa i amb por, possiblement, el teu cos, també es posarà tens, nerviós i amb por, i la penetració de dits o penis, serà dolorosa.
El dolor també dependrà del teu himen, si n'hi ha o no, si és rígid, elàstic, està fracturat o no, etc... com veus són moltíssimes variables.
Si quana rriba el moment, ho proveu i veieu que no entra o que hi ha molt de dolor, aleshores sí que seria aconsellable consultar amb un ginecòleg o fisioterapeuta del sòl pelvià.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat