ÉS NORMAL QUE NO SENTI RES?
Hola, primer de tot moltes gràcies per la feina que realitzeu dia a dia, fins ara m'havia dedicat només a llegir consultes d'altres persones, però m'he animat per veure si em podeu donar un altre punt de vista al meu cas.
Bé, doncs sóc noia i tinc 18 anys, el que em passa és que ja fa un any que estic amb la meva parella, amb ell doncs tot va super bé, però alhora de mantenir relacions sexuals no ho acabo de disfrutar nose, em sento incómode, no és que tingui vergonya ni molt menys, perquè amb ell tinc molta confiança, però alhora de fer-ho em sento com si estigués fent una cosa que no vulgués fer en aquell moment, no se si m'entens. Clar, davant de tot això, jo penso i arribo a la conclusió que desig sexual tinc, perquè hi ha vegades que m'excito, però alhora de fer qualsevol cosa relacionada amb temes sexuals (dits, sexe oral, penetració..) ja sigui amb ell o jo sola, no arribo a sentir pas plaer. Tampoc és que em desagradi fer-ho amb ell, però no trobo pas la sensació de dir m'encanta o arribo a un orgasme...
El meu novio no sap res d'això, i sempre que ho fem em veig fingint, com si fes una obra de teatre, doncs igual, i em sap greu per ell, li he intentat mig dir varies vegades i l'únic que he aconseguit és que ell es sentís malament com si no complís i jo em sentís culpable de que el meu cos no em doni plaer.
Davant de tot això, tu em dirás d'acord però encara sou joves i és normal que potser no sapigués que és el que et fa donar plaer o que estiguis tensa alhora de fer-ho (que no és el cas perquè estic molt tranquila quan ho fem), però és que estic frustrada perquè ja fa un any que constantment em veig amb aquesta situació i ja no se que més fer, perquè ho hem intentat ja de moltes formes.
Moltes gràcies!
Cristina Albó

Hola Maga,
Moltes gràcies per llegir-nos i per atrevir-te a donar el pas i escriure'ns! No és un pas gens fàcil, però aquí estàs, t'has atrevit! Enhorabona i gràcies per confiar en nosaltres!
Fingir plaer o orgasmes, per desgràcia, és més habitual del que ens
imaginem. No volem fer mal a la nostra parella, que pateixi, que es senti culpable, etc... però fingint, en realitat, no l'estàs
enganyant a ell, t'estàs enganyant a tu, ell segurament queda satisfet de la relació sexual. La única que sap la veritat ets tu. I pel que ens expliques, quan has intentat parlar-ho amb ell, ell s'ha sentit frustrat, fet que no facilita que puguis parlar-ho amb sinceritat i calma.
Sovint, intentem fer les coses al revés, volem obtenir plaer i orgasmes en parella, quan potser encara no ens coneixem a nivell individual a nosaltres mateixes. Potser seria interessant que poguessis
explorar-te a nivell individual, és a dir, amb la masturbació.
T'adjuntem dues imatges per a què puguis conèixer una mica millor la teva anatomia i la del clítoris:
Com
veuràs, el clítoris, es troba  l'exterior de la vagina, no a
l'interior. Per tant, és fàcil d'entendre que amb la penetració, no
sentis molt de plaer, la penetració pot ser excitant però la gran
majoria de les noies/dones no sentim plaer amb la penetració. Per tant, no us ho exigiu.
Com hem explicat en moltes altres consultes, la gran majoria de terminacions nervioses en els genitals femenins estan a l'exterior de la vagina (tal i com es veu en les imatges), al clítoris i al seu voltant, no dins.
Intenta descobrir com funciona el teu plaer explorant aquestes zones i poc a poc aniràs coneixent més el teu cos i el teu plaer! Quan ja et coneguis bé, aleshores ensenya a la teva parella com ho fas, o guia la seva mà i el seu moviment quan sigui ell el que t'estimuli.
De nou, moltes gràcies per escriure'ns i per confiar en nosaltres!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.adolescents.cat/consultori/ampliacio/www.consultajove.cat
" target="_blank">www.consultajove.cat