com em puc masturbar??
hola adolescents.cat,
soc noia i tinc 13 anys i mestic iniciant en la masturbacio. des de molt petits sempre que em dutxava feia aixo del raig a pressio cap a la vagina, i sempre mha agradat. pro ara, amb 13 anys estic començant a masturbarme de veritat, nomes fa uns dies, pro em toco el clitoris, el faig dits (nomes men cap un, es normal?? al principi em feia molt mal, pro ara amb un no, pro amb dos si, ho faig be??) bno el cas es q no se molt q fer, dits tota lestona?? ns es molt avorrit. a més , quan em masturbo no arribo mai a lorgasme, ns si es normal. no magrada ningu, em masturbo per plaer, no aixo q diu la gent d pensant en el q tagrada. quan em faig dits i em masturbo em fan mal els mugrons i els tinc superdurs, i quan no em masturbo tmbe em fan mal si mels toco.
el cas esq no em se masturbar gaire i magradaria aprendren mes.
graxx
Mariona Busto

Hola!
És normal que encara no en sàpigues gaire, però de mica en mica aniràs coneixent millor el teu cos i aniràs aprenent què t'agrada, com t'agrada i com fer-ho! No tinguis pressa i vés experimentant des de la curiositat! Recorda que el cervell és el gran òrgan sexual i és molt important que estigui "connectat" amb el que estem fent, és a dir, que els pensaments estiguin en consonància amb el que s'està fent. D'aquesta manera el teu nivell d'excitació augmentarà, estaràs més lubricada, i l'experiència segurament serà millor (segurament et resultarà més fàcil introduir els dits sense que et faci mal).
No oblidis que tenim tot un cos susceptible a ser estimulat, no només ens hem de centrar en els genitals! Prova d'acariciar-te d'altres zones, a veure què passa! Recorda que el clítoris és el punt de major sensibilitat i la manera més "fàcil" i "ràpida" d'aconseguir un orgasme, prova d'estimular-lo, d'acaronar-lo pels voltants, de fer pressió amb les mans o amb un coixí...
Per últim, si hi ha alguna part del nostre cos que ens fa mal, hem d'anar al metge perquè pugui valorar que tot està dins la normalitat. Així doncs, si sempre et fan mal els mugrons millor que ho consultis amb el metge.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat