Curiositat per fer l'amor
Bones, el meu problema és que sento com si estigues desaprofitant la meva adolescencia. Tan sols tinc 17 anys pero mai he tingut novio ni he tingut relacions sexuals. La majoria de les meves amigues si, no em sento presionada però si que tinc moooltissima curiositat per saber com és. No vull fer-ho amb el primer que passi pero em sento angoixada de les ganes de provar-ho.. algun consell? esperar a la persona adequada seria el millor? pero i si aquesta persona tarda en arribar?
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. És curiós però segurament si tarda en arribar, tu tindràs més capacitats, més recursos i més idees alhora d'afrontar una relació de parella i/o una relació sexual que una persona que comenci molt abans.
Per què? Per qüestions de maduresa psicològica. Com més grans som més coherència tindran les nostres decisions, més selectius/selectives serem alhora de triar amistats/parelles, més clar tindrem el que sí faríem i el que no, i menys pressió social sentirem al nostre voltant perquè la nostre identitat personal ja tindrà prou força.
Per tant, passa algo perquè el moment trigui en arribar? No passa absolutament res! i si passa seran avantatges.
Si t'agafa més jove i ja ets capaç de prendre la decisió de fer-ho, de provar i d'experimentar, prens les precaucions que has de prendre, i ho fas perquè realment vols, fantàstic! Ara bé, si no t'agafa de tan jove, també és fantàstic!
El que si que és genial és que tinguis curiositat, ganes de provar i de saber el què és, però si per a tu és important amb qui fer-ho, a on fer-ho i amb quines condicions, espera, llegeix, fantasieja, i coneix a gent, potser si coneixes gent alguna persona et cridarà l'atenció.
Per tant, no tinguis pressa, viu la teva adolescència, el dia a dia, el moment a moment i el que hagi d’arribar ja arribarà.
Espero haver-te ajudat!
Helena Angel @HelenaAL