Els hi comento o no?
Bona nit!
A veure, crec que estic preparada per perdre-la amb un amic. No som parella ni res d'això, però tinc moltíssima confiança en ell i entre nosaltres hi ha molta tensió sexual.
Però tinc un bloqueig mental per varies:
1-. Sempre m'han dit que el primer cop ho has de fer amb un noi amb el que portis sortint bastant temps, que t'estimi... i aquestes coses. Però no se jo no sóc de relacions... no se si faig bé...
2-. La veritat es que ell és bastant "mujeriego" tina por de que me'l tiri i al cap de quatre dies marxi amb una altra noia...
3-. sempre he tingut volta confiança amb ma mare pero sambla que no accepta que en res faia 17 anys i esta més restrictiva que mai, i ara com ara no crer que tingui el valor per dir.li que la vill perdre, i més si el noi no és ni la meva parella... (sempre m'ha dit que quan em senti preparada li digui que anirem al ginegolag)
QUÈ FAIG???
Mariona Busto

Hola _costasdelgarraf!
Anem per parts:
1. Fer-ho amb una persona que tinguis confiança és fonamental, però no és l'únic "ingredient" perquè la cosa vagi com una s'espera. És important que tu et sentis preparada realment per fer un pas tan important, triar bé la persona és fonamental, tenir-hi confiança i una comunicació fluida. Si no es tenen les coses clares, hi ha molts dubtes, etc. segurament la cosa no acaba de funcionar com ens imaginem. La decisió de si fer-ho o no, i amb qui fer-ho, és teva, però si encara no ho veus clar, nosaltres et recomanem que et donis una mica més de temps. No hi ha pressa!
2. Recorda que no sou parella, ni tampoc heu fet cap pacte d'exclusivitat, per tant, ell (igual que tu) és lliure de fer-ho amb una altra persona quan consideri que vol fer-ho (l'endemà, per exemple). Tingueu present per no endur-te una decepció!
3. Dir-li o no a la teva mare també és decisió teva. Pensa que tots hem sigut adolescents (els teus pares també encara que costi imaginar-s'ho) i segur que s'han trobat amb situacions o dubtes similars! Sovint als pares ens costa veure que els nostres fills es fan grans i que volen descobrir la sexualitat compartida. Pensa que segurament ella vol el millor per tu, no vol que pateixis o que et facin patir.
Esperem que acabis prenent la millor decisió valorant els pros i contres de tot plegat!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat