orientació sexual vs orientació romàntica
Hola!!
Voldria aclarir un dubte que tinc sobre quan a altres consultes responeu que la orientació sexual d'algú és en funció de qui t'enamores, no de qui et sents atret sexualment.
He sentit a parlar de la orientació romàntica, i que cal diferenciar-la de la sexual. Crec que la orientació sexual, com diu el seu nom, ve definida per qui et sents atret sexualment, i la romàntica, per qui t'enamores o tens un vincle romàntic. Per exemple jo podria ser bisexual (m'atrauen sexualment dos o més gèneres) però heterorromàntica (només m'enamoro de nois). O podria ser asexual però homorromàntica (no sento atracció sexual però només puc enamorar-me de noies).
Per això crec que quan dieu que la orientació sexual depèn de qui t'enamores us esteu contradient: es diu orientació SEXUAL per alguna cosa. M'equivoco? evidentment no soc sexòloga i voldria saber el punt de vista d'una persona que sí que ho és.
Gràcies!
Cristina Albó

Hola aaAidaaA,
Moltes gràcies per aquestes reflexions, per sort la sexualitat i l'afectivitat sovint van molt entrelligades.
Nosaltres entenem l'orientació sexual definida en funció de qui ens enamorem, ho simplifiquem per entendre'ns però la http://www.apa.org/centrodeapoyo/sexual.aspx
">APA (American Psychological Association) la defineix com:
"La orientación sexual es una atracción emocional, romántica, sexual o
afectiva duradera hacia otros. Se distingue fácilmente de otros
componentes de la sexualidad que incluyen sexo biológico, identidad
sexual (el sentido psicológico de ser hombre o mujer) y el rol social
del sexo (respeto de las normas culturales de conducta femenina y
masculina)".
I el que tu indiques defineixes com a orientació sexual, citem textualment "Crec que l'orientació sexual, com diu el seu nom, ve definida per qui et sents atret sexualment" és el comportament sexual, terme completament diferent a l'orientació sexual.
Actualment hi ha moltes etiquetes, i cada vegada n'hi hauran més, totes amb els seus matisos. De sexualitat no només n'hi ha una, hi ha molta diversitat a l'hora d'expressar la nostra sexualitat, per això tenim tantes definicions. Creiem que és útil que n'hi hagi tantes perquè així tothom s'hi pot trobar descrit i tothom s'hi pot sentir inclòs, i expressar la seva afectivitat i sexualitat com la senti cadascú.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat