Dubtes
Com és recomanable netegar-se després de masturbar-se? Tant en noies i nois.
La sida o les enfermetats de transmissio sexual, només es poden transmetre amb sexe? Una persona que no ha mantigut relacions mai pot tindre alguna d'aguestes enfermetats o és impossiple?
Graciees
Cristina Albó

Hola Anònima,
Després de la masturbació, si vols netejar-te,
només caldria utilitzar aigua o retirar el flux o els . No podem abusar
del sabó, ja que podem alterar el pH de la vulva.
Pel que fa a les Infeccions de Transmissió Sexual, a no ser que sigueu portadors d'alguna ITS no tindríeu
per què infectar-vos, a no ser que tingueu una infecció d'orina o fongs
(candides), que us les podeu transmetre de l'un a l'altre!
De totes maneres, si teniu relacions sexuals amb penetració, ho heu de fer amb preservatiu, ja que no només voleu protegir-vos de les ITS, possiblement tampoc voldreu un embaràs.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat