embarasada??????
Ahir m'havia d'haver vingut la regla i estic preocupada. Tinc relacions desde fa mig any amb el meu novio pero sempre amb preservatiu i mirant que no s'haigui trencat. Puc estar tranquila i descartar l'embaras? Com que em preocupa ,olt aixo mestresso i despres em tarda mes a baixar. I, si tibc relacions en els meus dies fertils pero tambe amb proteccio tinc mes possiblitats de quedarme embarasada?
Mariona Busto

Hola .!
El preservatiu, si s'utilitza correctament durant tota la relació sexual, té una eficàcia del 98-99%. Per tant, si sempre el feu servir correctament i comproveu que no s'hagi trencat, les probabilitats d'un embaràs són baixes. Però, si la regla no et ve, sempre recomanem fer una prova d'embaràs per descartar-lo. De totes maneres, ens dóna la sensació, pel que ens expliques, que cada mes et ve una mica irregular, i això fa que estiguis preocupada per si hagués fallat l'anticoncepció.
Recorda que un retard a la regla pot donar-se per molt motius i no sempre són per un embaràs. De fet les irregularitats durant els primers anys de la regla són força habituals. Si experimentes sovint retards, recomanem una visita al ginecòleg perquè pugui valorar que tot està dins la normalitat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat