Ginecoleg
Hola,
mai he anat al ginecoleg, fa tres mesos que no em vé la regla (sóc verge) i la meva mare m'hi vol portar. Em fa bastanta por i vergonya alhora, podrieu explicar-me que et fan a la primera visita al ginecoleg?
Gràcies!
Cristina Albó

Hola directioner,
Si encara no s'han mantingut relacions sexuals i ja es té la regla, es
recomana fer la primera visita al ginecòleg per valorar la
normalitat del cicle menstrual, avaluar el grau de desenvolupament,
resoldre dubtes, informar-se sobre mètodes d'anticoncepció, etc. El
ginecòleg et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic, i també
una exploració física de la vulva i les mames. Si cal, pot demanar-te
alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o
ecografia).
A les noies que ja han començat la seva activitat sexual amb penetració
sí que se'ls recomana una visita anual. En aquest cas també es farà una
exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a
agafar una petita mostra del cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla
que hagi de ser dolorós, no es nota res! També es fa una exploració de
les mames per descartar qualsevol patologia.
Evidentment, també s'ha d'anar al ginecòleg quan hi hagi qualsevol
problema ginecològic com regles molt irregulars, abundants o molt
doloroses. Quan la regla no ve. Quan apareixen picors o molèsties, si el
flux vaginal és diferent o fa olor, etc.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar
certa incomoditat o vergonya. Però quan es tracta de SALUT és el que ha
de prevaler! Així que fora vergonyes!
Moltes gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat