primer aprimar i després fer exercici. O no?
Hola!
La meva pregunta és la següent: primer cal aprimar-se i després fer exercici? Ho dic perquè si primer perds pes, també perds volum, i si estas grassoneta i fas exercici els músculs també s'inflen i només guanyes volum i et quedes gran. La meva teoria és primer aprimar i quedar-te "xupada" per després fer l'exercici i tonificar el cos.
És cert? Com s'ha de fer sinó.
Gràcies :)
Sara Bujalance

Hola Laura! Em sembla que t'has fet una mica d'embolic ;-) És tant important menjar de tot i equilibrat com fer esport. No va primer una cosa i després l'altra, tot va plegat. Per arribar a "inflar" els músculs hauries de fer esport com un esportista professional. No t'amoïnis que no et "quedaràs gran" per fer esport habitualment, tal i com és necessari per a la salut. Respecte al que dius d'aprimar, primer parat a pensar si et fa falta, sovint estem en el nostre pes ideal i pensem que hem d'aprimar o engreixar i segon, recorda que una persona adolescent no ha de fer dietes per aprimar ja que seria molt perillós pel seu desenvolupament. Pensa que estàs creixent i el teu cos necessita nutrients importants per a que puguis desenvolupar-te correctament, si et faltessin nutrients podries tenir problemes amb l'alçada, els ossos, els músculs, etc. El millor que pots fer per mantenir un bon pes és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària) i fer esport, a part d'això no cal que facis res més. Un petó!