primer cop......... vull o no vull?
Hola adolescents!
Sòc verge i des de fa temps que tinc, en part, ganes de fer-ho x primer cop. Sincerament m'agrada msturbrme (des de que tenia 15 anys mes o menys) i noto que ja estic bastant preparada per practicar sexe, pero a la vegada em fa moltissima por per el mal o perque jo, al estar a la situació, m'agafi vergonya o jo abans de començar i tot dir-li que pari i deixar-ho correr en numeroses vegades.
No se perque, tinc ganes de fer-ho, pero per altra banda no; el cos diu que "m'ho demana", ho vol, i el cap sembla que diguii que no... Penso molt en aixo i estic feta un lio...
PD: Tinc clar que m'atrauen els nois, de fet ja m'havia enamorat de 2... També m'atrauen fisicament les noies pero no romànticament.
Gràciees!
Mariona Busto

Hola anònima!
És normal que la teva curiositat en la sexualitat vagi augmentant i les pors i dubtes que tens són força habituals. Pel que fa al mal, fixa't que moltes vegades va relacionat amb el nostre nivell de nerviosisme, ja que en estar nervioses el nostre cos està més tens, i evidentment la nostra musculatura vaginal també. I què vol dir això? Doncs que probablement no estiguis prou lubricada i aquesta tensió dificulti la penetració podent ser dolorosa. Per tant, és molt important, i ajudarà molt a que la primera vegada vagi millor, fer-ho amb algú amb qui tinguis molta confiança (així la vergonya disminueix), que no tingueu pressa, que aneu adaptant-vos al ritme que necessiteu i que us comuniqueu. Les presses i el sexe no són bona combinació!
Per altra banda, has de tenir present que sempre, en qualsevol moment, pots aturar una relació sexual. Si vols que pari, li has de dir i ha de respectar la teva decisió. No et sentis malament si això passa! Cada persona necessita el seu ritme i tant tu com l'altra persona heu de respectar-ho.
Així doncs, no tinguis pressa, i quan arribi el moment no aneu directament a la penetració. Jugueu, acaricieu-vos, abraceu-vos i deixeu que el vostre cos s'adapti a l'estimulació que està rebent. Recorda que si a la primera no surt del tot com esperàvem, no passa absolutament res. Ah! I no oblideu fer servir preservatiu durant tota la relació sexual! ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat