El sexe porta mal de caps
Hola!
Et faig arribar aquesta consulta vinc aquí una mica preocupada, ja que ahir ho vaig fer amb la meva parella però no teniem molt temps així que ho vam fer sense preservatiu, des de llavors, més aviat avui cap al mig dia he notat i noto una certa picor a la vagina, em fa tindre com una sensació rara. És una transmissió sexual? O no he de preocupar-me tant? En tot cas què he de fer?
Si he de consultar a un ginecòleg hi puc anar sola? Si els hi arribo a dir als meus pares em maten.
Mariona Busto

Hola Eowyn11!
Et recomanem que vagis al Centre d'Atenció Primària (CAP) de la teva població. Normalment tenen el servei de Tarda Jove on diferents professionals de la salut sexual (infermeres, psicòlegs, metges, ginecòlegs) que estan allà per atendre i ajudar a joves que es trobin en situacions com la que ens expliques. Tot el que es treballi dins de la Tarda Jove és totalment confidencial. És important que si hi ha picor o molèsties pugui valorar-ho un metge.
Per altra banda, has de ser conscient que si vàreu mantenir relacions sexuals sense cap mètode d'anticoncepció, hi ha risc d'un embaràs no desitjat, per tant és important que també ho comentis per poder fer alguna cosa abans que sigui massa tard. Recorda que l'anticoncepció d'emergència (pastilla de l'endemà) cal prendre-la el més aviat millor després de la conducta sexual de risc. No oblideu però que no se'n pot abusar, i per tant, és important que sempre utilitzeu preservatiu per estalviar-vos mals de cap i per poder gaudir de la sexualitat de forma responsable. No és qüestió de temps, sinó de responsabilitat.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat
Eowyn11
Gràcies per haver-me contestat. Ja fa dos dies i ja no sento ningún picor alla baix encara que si podries dir-me els síntomes més freqüents de l'embaràs m'aniria bé saber-ho, si no ha tingut semen a l'hora no ha de passar res no?
Mariona Busto
Hola de nou Eowyn11!
El símptoma principal d'embaràs és la falta de la regla... la resta de símptomes varien molt entre cada noia i per tant no podem guiar-nos per ells. Moltes noies expliquen que tenen més son, algunes nàusees o malestar, per exemple, però cada noia és un món! Pensa que hi ha noies que no tenen cap símptoma més que la falta de la regla. Així doncs, la millor manera per sortir de dubtes és fer-se una prova d'embaràs.
Recorda que encara que ell no ejaculi, abans de fer-ho el noi treu líquid preseminal que ja pot contenir espermatozous i per tant, encara que les probabilitats són més baixes, la probabilitat d'embaràs existeix.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per tornar-nos a escriure!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat