Fiabilitat dels preservatius. Important!!!
Hola!! Fa 8 mesos que tinc relacions amb el meu novio i m'agradaria aclarir un dubte.
Sempre ho fem amb condó des del principi i al acabar treiem el penis agafant el condó amb la mà perque no es quedi a dins o no hi hagi cap problema i després el lliguem i comprovem que no s'hagi petat.
Si fem tot aixo cada cop que tenim relacions es impossible que em quedi embarassada? Li tinc molta por a aixo i es un tema que sempre em ve al cap. a vegades quan retirem el penis veiem que el condo esta una mica mes abaix que al principi pero no esta tret. Un cop el noi ejacula es impossible que el semen puji pel condo i entri a la vagina??
M'agradaria que em poguessiu resoldre el meu dubte i poderme quedar mes tranquila i saber si faig un bon us del preservatiu per evitar l'embaras.
Moltes gracies!!!
Mariona Busto

Hola Holita!
El preservatiu masculí té un 98-99% d'eficàcia si s'utilitza correctament durant tota la relació sexual. Per tant, les probabilitats d'un embaràs no desitjat són molt baixes (1-2 embarassos per cada 100 dones).
Per tant, seguiu utilitzant-lo com ho esteu fent, col·loqueu-lo correctament quan el penis estigui en erecció, recordeu deixar el dipòsit lliure perquè quedi allí el semen, i vigileu a l'hora de treure'l. I molt important, un cop hàgiu acabat, comproveu que no estigui trencat o hi hagi alguna fuga. Si això passés, recordeu que és en aquests casos on està indicat prendre l'anticoncepció d'emergència (la pastilla de l'endemà).
Esperem haver respost el teu dubte!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat