No se si estic embarassada
Holaa, mireu al setembre vaig anar de festa al poble del meu pare i em vaig passar amb la beguda. La cosa es que jo recordo que vaig mantenir relacions sexuals amb algun noi pero no m'enrecorda de qui era. I desde aquell dia no em ve la regla i estic molt preocupada.
Que puc fer?
Ajudeumee siusplauu😔
Gràcies!
Mariona Busto

Hola Marona!
En primer lloc hauries de fer-te una prova d'embaràs per sortir de dubtes i més si fa tantes setmanes que no et ve la regla... si surt positiu i per tant es confirma que estàs embarassada, ve una època complicada en la qual hauràs de prendre moltes decisions. Si és així, et recomanem que vagis al Centre d'Atenció Primària (CAP) de la teva població. Normalment tenen el servei de Tarda Jove on diferents professionals de la salut sexual (infermeres, psicòlegs, metges, ginecòlegs) estan allà per atendre i ajudar a joves que es trobin en situacions com la que tu ens expliques. A més, es tracta d'un servei totalment confidencial. De totes maneres, et recomanem que si es confirma l'embaràs, ho expliquis als pares, no hauries de passar per un tràngol així tota sola. Has de tenir en compte que els pares estan per ajudar-nos i per recolzar-nos i, evidentment, no serà una bona notícia per a ells però estan per donar-nos suport i ajudar-nos en moments tan complicats com aquest.
Si pel contrari el test d'embaràs surt negatiu (això esperem), et recomanem que vagis igualment al ginecòleg perquè pugui valorar el motiu d'aquest retard (no oblidem que un retard a la regla pot ser degut a diferents motius i no sempre són deguts a un embaràs, tot i que sempre s'ha de descartar primer).
Esperem que vagi tot bé!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat