Tinc 14 anys i no m'ha vingut la regla
Hola
Bon dia, tinc un petit dubte.... Tinc 14 anys i encara no m'ha vingut la regla. estic preucupada perquè totes les meves amigues la tenen i jo no.
Què puc fer? em vindrà aviat? o no em vindrà?
Mariona Busto

Hola anonimaa08!
La primera regla (menarquia) sol venir entre els 10 i els 16 anys, per tant hi ha noies que els hi ve als 10 i d'altres que no als hi ve fins els 16. Poder-te dir nosaltres quan et vindrà la regla és impossible. De totes maneres, sempre pots anar al teu metge i comentar-li, ell podrà valorar el teu grau de desenvolupament i indicar-te si tot està dins de la normalitat (que segur que sí!). Un altre indicador que pot ajudar-te a saber quan et vindrà és preguntar a la teva àvia, mare i germanes (si en tens), quan van tenir la seva primera menstruació, a vegades es repeteix el patró en les diferents generacions. Pensa que cada noia segueix el seu propi desenvolupament i nosaltres no podem fer res per accelerar-ho o endarrerir-lo.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat