AJUUUUDAAA PRIMERAAA VEGAADAA :(
El meu novio i jo portem més d'un any i volem fer.ho,osigui tenim moltissimes ganes.Pero el qe passa esque tinc dubtes,bno dubtes i una mica de nervis i tinc por qe el preservatiu es trenqui i passi el q no ha de passar.I no se com començar a que surgeixi ni quan estás en aquella situació com posar-te ni res d'això.
SISPLAUU NECESITOO AJUDAA,GRÀCIIEEES
Mariona Busto

Hola Laura!
En primer lloc tranquil·la, pensa que estar una mica nerviosa davant de la primera vegada és completament normal.
És important que ho facis quan realment et sentis segura i preparada per fer un pas tan important. Evidentment, que ho facis amb la persona que tu vulguis fer-ho, sense cap tipus de pressió, i amb qui tinguis molta confiança!
Pel que fa al preservatiu, si el feu servir correctament, no té per què fallar. Pensa que és un dels mètodes anticonceptius més fiables, i que a més de prevenir un embaràs no desitjat us protegeix davant de les infeccions de transmissió sexual (ITS). Per tant, tingueu-ne més d'un per si de cas, familiaritzeu-vos abans amb ells, obriu-lo, proveu de col·locar-ne un, etc. d'aquesta manera estareu més tranquils. Si es trenqués o bé es quedés a dins de la teva vagina, no perdeu la calma, i recordeu que en aquests casos està indicada l'anticoncepció d'emergència (la pastilla de l'endemà).
Com començar? Doncs no hi ha una fórmula màgica, però el que sí que són ingredients fonamentals són la confiança i la tranquil·litat (intenteu trobar un lloc i un moment on no hàgiu d'estar pendents de possibles interrupcions). No vulgueu córrer, aneu adaptant el ritme al que vosaltres necessiteu, i si a la primera no surt del tot bé, no passa absolutament res, ja ho tornareu a intentar en un altre moment. Centreu-vos a gaudir!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança Laura!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat