No se que fer
Hola!
Soc un noi gay amb problemes!! Ja per començar els esteretips que hi han no m'agraden gens. De moment amb els meus amics, els hi he explicat. Però em fa molta por la meva familia i no els hi vull explicar perque no vull que es pensin que soc una decepcio. A mes, m'agrada un amic meu i no se que fer perque esta amb un noi de lio i ara s'han deixat un temps i es que per mi es tant dur veure com es lien i tal i jo encoratjantlo mentre estic trencat per dins. Que faig?
Gracies
Mariona Busto

Hola helloitsme!
Totalment d'acord amb tu amb el tema dels estereotips! És una llàstima que avui en dia encara n'hi hagi tants...
Fer el pas d'explicar a casa la teva orientació sexual, no sol ser fàcil, però estigues tranquil i dóna't el temps que necessitis. Et pengem un enllaç amb un article de la nostra companya Paula Alcaide que parla precisament d'això, de com "sortir de l'armari amb els pares" i creiem que et pot ajudar: http://www.consultajove.cat/sortir-o-fugir-de-larmari-amb-els-pares/
">
Per altra banda, et recomanem molt que segueixis al nostre company Gabriel J. Martín, psicòleg especialista en Psicologia Afirmativa Gai (http://www.gabrieljmartin.com/
">
).
Recorda que estimar a una altra persona (independentment del seu sexe) no és mai una decepció! Estimar de forma lliure és el més bonic que hi pot haver, i potser els teus pares necessiten un temps per descobrir-ho, però si s'informen i s'assessoren bé (http://www.ampgil.org/ca/
">
) veuran i descobriran que no hi ha res de dolent en ser gai i enamorar-se de persones del teu mateix sexe.
Pel que fa al teu amic que t'agrada, hi ha algun indicador que ell també pugui sentir alguna cosa per tu? Què creus que pot passar si li expliques el que sents? Si tot just acaba de deixar-ho amb el seu lio, potser estaria bé que deixessis passar una mica de temps perquè les coses puguin posar-se al seu lloc. Trobar un bon moment per parlar de sentiments no és sempre fàcil, però si es troba, les coses solen sortir millor. Recorda també que sempre que decidim expressar allò que sentim per algú, correm el risc de no ser correspostos, però també pot passar el contrari ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat